Článek se seznamu: [ Postupy ] |
Návod na nastavení klienta Synology Cloudu
Princip fungování je zcela stejný, jako např. GoogleDrive, OneDrive, iCloud a pod. S tím drobným rozdílem, že zatímco u jmenovaných jde jen o Vaše osobní soubory, do tohoto cloudu může mít přístup více uživatelů (a dle nastavení práv třeba jen pro čtení) a "cloudů" může být na serveru více. Širším možnostem tak odpovídá trochu košatější konfigurace.
Zde Vám popíši krok za krokem celý proces instalace. Pokud budete potřebovat moji asistenci, pak:
a) Pokud máte nějaký TeamViewer, otevřete si jeho okno a přeskočte k bodu D
b) ukončete svůj běžící TeamViewer
c) stáhněte a spusťte program http://get.teamviewer.com/mpokorny-quick
d) Po zobrazení "VašeID" mi ho zavolejte a zůstaňte u počítače, bud potřebovat i zobrazené jednorázové heslo.
Bez provedení těchto kroků je zbytečné mi volat: první, co budu chtít, je to "VašeID".
Postup
instalace a konfigurace cloudového klienta
Nejprve je potřeba stáhnout a spustit program http://download.mpokorny.cz/cloudstation-synology.exe
Instalace proběhne zcela automaticky, stačí klikat jen na další, další, ...
Po skončení instalace se zobrazí průvoce konfigurací - a tady začínáme s obrázkovým návodem.
Kliknutím na zeměkouli si můžete změnit jazyk, jinak pokračujte kliknutím na "Spustit".
Zde vyplníte údaje, které Vám byly zaslány. Zapište vše PŘESNĚ tak, jak jste to dostali, nejlépe použitím Ctrl-C & Ctrl-V
Chvíli bude testovat spojení a poté se (zřejmě) zobrazí info o nedůvěryhodném certifikátu. Certifikát, aby byl zdarma, je podepsán vystavitelem (= sám sebou), což je důvodem tohoto varování. Klikněte na "Přesto pokračovat"
Nyní budeme dělat vazbu mezi cloudovou složkou a složkou u Vás na počítači.
Nejprve vybereme složku na cloudu: klikněte na horní symbol pera (zvýrazněno)
...zobrazí se seznam Vám dostupných položek. Nemusí se nutně jmenovat tak, jak je na obrázku. Dvojklikem (nebo označením+OK) vyberte tu položku, kterou chcete mít připojenu do počítače. NEKLIKEJTE na symbol vytvoření složky (to se symbolem +), vytváří podsložky - a to není v 99% případů žádoucí.
Po výběru Vás to vrátí na předchozí obrazovku...
...kde uvidíte už vybraný název vzdálené složky.
Nyní vybereme složku u Vás na počítači - opět symbol pera, tentokráte ten spodní.
Nyní jsou dvě možnosti:
a) buď si pouze vyberete složku a odklepnete OK - pak se vytvoří automaticky podsložka CloudStation
b) nebo - a to doporučuji - nastavit si to tak, abyste měli vše pod kontrolou. A tomuto postupu se budeme věnovat v následujících obrázcích
V očíslovaném pořadí: nejprve odškrtněte automatické vytváření složky CloudStation, poté vyberte složku - buď přímo tu, do které chcete synchronizovat (= vytvořená předem), nebo kteroukoli jinou, ve které si klikem (3) přidáte novou s libovolným název... Hlavně si vyberte/vytvořte složku tam, kde ji budete mít hezky po ruce: ať už na ploše, ve složce dokumentů, nebo třeba hned v kořenové složce disku. Nevybírejte složky na síťových discích, nebo vyměnitelných médiích (flešky a pod) !!!
Důležité: vyberte prázdnou složku. Je to stran synchronizace bezpečnější. Lepší je nechat vše natáhnout, než pak řešit nějaké synchronizační konflikty.
...zde je vidět, jak to vypadá po vytvoření složky "Cloud". Pak již jen klik na OK
A nějak takto by to mělo vypadat nakonec: nahoře vybraná vzdálená složka /CLOUD1 a dole vybraná složka na místním počítači
Po stisku "Hotovo" se zobrazí takováto obrazovka a už se začíná synchronizovat. Stiskem OK okno zavřete.
Nyní uděláme ještě pár donastavení - nejprve otevřeme okno aplikace: buď dvojklikem na ikonku vpravo dole u času, nebo na ikonu na ploše (měla by tam být).
Okno vypadá tak, jak vidíte na dalším obrázku. Vybete "Globální nastavení", pak záložku "Obecné" a odškrtněte první dvě volby. Jinak Vás bude program neustále otravovat informacemi o aktualizacích. Hlavně při úvodní synchronizaci je to víc než otravné. Časem si to můžete znovu zapnout - informací o synchronizaci Vás tak bude informovat, že někdo jiný upravil nějaký soubor. Bohužel však stejně informuje o synchronizaci souborů, které jste upravili sami. Záleží na Vás... pro úvodní synchro však doporučuji vypnout.
Před dalším krokem nezapomeňte stisknout "Použít"
Po stisku "Použít" překlikněte na záložku "Rozšířené". Zde si nastavte, jak se má program chovat při odebrání souborů. Toto už záleží na Vašich volbách. Zde Vám nastavení ukazuji hlavně proto, že implictní volba je ta první = místně ostraněné soubory se znovu stáhnou. Tudíž můžete opravovat, ale nemůžete mazat. A to může být jak praktické, tak nepraktické. Záleží na Vás...
Po opětovném stisku "Použít" můžete aplikaci zavřít. Už je vše hotovo.
Hodně úspěchů :-)
Copyright © Martin Pokorný 2016 - All Rights Reserved