V čem jsem lepší než ostatní ?
Přestože mě rodiče mě učily, že sebechvála smrdí, považuji za vhodné zmínit pár bodů, ve kterých se, dle mého názoru, odlišuji od ostatních.Když jsem programoval zakázkově ekonomické systémy, donutil nás šéf nejpve dva-tři dny dělat s uživateli jejich papírovou práci - na odbytu, ve skladu, na účtárně,.. Když jsme měli uživateli jeho práci ulehčit, museli jsme ji nejprve poznat. Tato zkušenost, kterou bohužel většina "ajťáků" nemá, mě naučila hlavně naslouchat uživateli, jeho potřebám, ptát se a mluvit s uživateli řečí, které rozumí.
Věřte, že slyšet od zákazníka "měli jsme tady dost ajťáků, ale jste nejlepší a jsme moc rádi, že Vás máme", nebo "děkujeme, právě jste nám ušetřil 80.000,-", to je ta nejlepší motivace k další práci a potvrzení, že jdu správným směrem.
Poradenství
V době, kdy je přehršel různých výrobků, online služeb, atd., bývá
pro zákazníka problematické zorientovat se v přínosech toho kterého
řešení. Další otázkou bývá volba výrobce (značky) v kontextu ceny a
záruk. A takto bych mohl pokračovat dlouho... V rámci poradenství
připravuji pro zákazníky řešení s co největším přínosem pro jeho firmu
a současně s co nejmenšími náklady.
Komplexní řešení
Zákazníkům se mohu postarat o všechny "elektronické" oblasti, ze
kterých se
skládá každodenní provoz firmy. Od síťové infrastruktury, přes servery,
stanice až po starost o spotřební materiál či jednání za
zákazníka s třetími stranami (např. telekomunikační společnosti).
Rozsah je na každém zákazníkovi - některým spravuji jen servery, jiným
konfiguruji i telefony.
Individuální přístup
Respektuji skutečnost, že každý klient, malý i velký, si žádá individuální přístup a má své specifické požadavky na řešení. Společně s každým zákazníkem diskutujeme jeho požadavky a teprve poté přichází návrh(y) řešení daného problému/požadavku. Zásadně neuzavírám s dodavateli smlouvy zavazující (objemově) k prodejům jejich produktů. To mi umožňuje dodat zákazníkovi takové produkty a služby, které skutečně potřebuje a plně využije.
Profesionální kvalita
Za všech okolností se dodržuji veškeré profesionální standardy. Každou zakázku řeším tak pečlivě, jako bych to dělal sám pro sebe.
Vývoj software
Mít "aj'táka" současně programátorem se přinejmenším může hodit.
Kromě toho, že musí znát systém a sítě na tak nízkou úroveň, kam mnohý
ajťák nikdy nepronikne, a v důsledku toho lépe diagnostikuje příčinu
problému, může vyřešit problém napsáním programu. Pro ilustraci uvedu
např. napsání systémové služby přeposílající maily - pro starší, ale
stále výkonnou multifunkci s levným tiskem, která však neumí posílat
maily na SMTP vyžadující SSL/TLS. Na moji "produkci" se můžete podívat
v části "software"
Copyright © Martin Pokorný 2016 - All Rights Reserved